Det fungerade idag..men hur är det i morgon

Fettisdag och min första och  enda semla för i år. Jag är inte så särskilt förtjust i semlor, hade hellre valt en semla med vaniljkräm i  gropen istället för mandelmassa. Men vad gör man inte för traditionen? Ibland måste man ju offra sig, dessutom ger kalorierna snabb återhämtning då sockernivån ligger på en låg nivå=)

All planering av strategier gör mig trött. Plan två fungerade fint..i alla fall idag =) Får väl se hur det ser ut i morgon. Inser till fullo att allt lyckat och även misslyckat oftast beror på inställningen men också på orken. Idag var väl inställningen mer positiv eller i all fall mer beslutsam. Oavsett så har det varit full fart och raka rör hela dagen lång.

Som vanligt gick inte planeringstiden alls efter planerna. Jag hade helt glömt bort ett möte, fick närvara helt frånvarande =o och arbetslagets planer fick åter igen skjutas på framtiden. Vi borde vara vana och på något sätt är vi väl också det eftersom man nästan förväntar sig att något annat ska komma i mellan. 

Nu.... fötterna på soffan

Kommentarer
Postat av: AC

Herregud vad längesedan jag hade tid att läsa andras bloggar. Full rulle på jobbet. Ja du vet ju hur det är. Det är som du skriver och jag tror att mycket blir som det blir eftersom vi redan från början omedvetet förutsätter att det i stort sett alltid blir eller är så. Ibland funderar jag om man inte i alla fall är lite konstig som gillar och älskar att jobba med det man gör =)

På tal om semlan, kommer du ihåg Mariakakan vi brukade köpa på bageriet. Hur stor var biten vi brukade köpa, 1/4 eller ?

Kram

Ann-Catrin

2010-03-15 @ 23:04:30
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0