Ska vi spela tre på rad??

Ja då var helgen redan slut och vardagen tog över. Tänk att någon gång få bestämma en aning över tiden. Då allt kändes bra skulle man förstås se till att dra ut på varje sekund och de dagar eller tillfällen då allt var jobbigt skulle tiden betalas tillbaka och då skulle sekunderna gå aningen fortare. Ibland kunde man kanske få låna lite tid. Idag hade jag varit i behov av lite lånad snabbtid. Ibland gäller det att försöka med alla medel. Försöka vara listigare än listig och överlista de listigaste. Undrar om det inte är just det som är den verkliga konsten? Om allt jämt var synligt och klart var det väl ingen konst. Då kunde man ju till och med tänkas göra underverk. Plan nr ett, längst fram alla på en rad, har nu iscensatts och den visar just ingen större skillnad. Frågan är när nästa strategibyte är lämpligast och frågan är vilken strategi. Hur vore det med längst bak alla på en rad? Kanske redan i morgon. Ja detta verkar inte klokt, men det är just nu min vardag och vad det riktigt innebär kan jag ju inte avslöja utan att röja min plan.

 
Men en sak är säker................det är just nu inte lätt för någon.


>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0