Hårklyveri...=o

I dag har mycket av min energi gått till att irritera mig över mitt hår..helt otroligt vad det växer fort. Klippte mig för bara 3 veckor sedan och nu är det ordentligt långt Det går åt massor av spray och allt jag lyckats åstakomma är en stor, ganska luftig hjälmliknande sak. Varje dag tänker jag: Ok, det plattar nog till sig med hjälp av mössan. Och alldeles riktigt, nog plattar det till sig men inte på de ställen jag vill. Det slutar ofta med att jag drar och sliter i mina stackars hårtestar. Försöker med mössan en gång till..men resultatet blir ändå alltid det samma. =/
Under en längre tid har jag varit missnöjd med mitt hår. Många gånger har jag också funderat på att byta frissa, men det blir aldrig av. Orsaken till att jag inte gör slag i saken är nog en tanke om att inte såra någon, snäll och dum som jag är. Tull saken hör att jag varit samma frisör trogen i princip 30 år och då borde jag kunna byta ut henne hur lätt som helst, men nej, det blir bara svårare och svårare... och frisyren fulare och fulare. Jag har redan tänkt ut hennes ersättare.
Något som jag också funderat på är hur vissa arbeten och vissa tjänster ökat i värde (?). För inte så länge sedan kostade det ca 150 -200 kronor att klippa sig. Nu kommer du inte undan med mindre än ca 350-400 kr för att inte tala om vad klipp och färg kostar..huuuu! Tänk om alla varor och tjänster skulle öka i värde eller pris på samma sätt. Då skulle vi inte ha råd att handla mat och tänk vilka löner vi skulle ha =), men nej, dessa pengar gäller inte alla. Det är väl så att så länge det finns kunder och efterfrågan på tjänsterna då kan de ta betalt. Kanske dax ändå att göra slag i saken och göra ett byte eller i alla fall att variera ställena man köper tjänsterna från. Ett besvispå min dumhet är att jag redan för ett år sedan fick ett presentkort på en klippning till en annan frisör. Har jag använt den?..nej och gissar att det nu är för sent =/.Och i år när jag fyllde år fick jag ett nytt presentkort..nu till min "gamla vanliga" frissa. Hå hå ja ja.. 





               



Något annat som sysselsatt min hjärna idag är matematikdiagnoser, en present från Skolverket. Det har tagit mig några dagar att "sätta ihop" materialet. Det var några hundra sidor att skriva ut, därefter sortering Aritmetik, bråk och decimaltal, talmönster och enkla formler, mätning, geometri och statistik. Till sist instoppning av dessa utskrivna papper i sidföljd i plastfickor. Därtill tillkom utvecklingsscheman av olika slag. Jag har hunnit skumma igenom materialet och det verkar vara väldigt bra. Hoppas nu bara att diagnoserna kommer att gälla ett tag så att inte även detta efter ett tag visar sig vara "fel" innan vi ens hunnit lära oss det. Sedan kan man ju undra om det är bra att utsätta barn i tidig ålder för alla diagnoser, tester och prov. De allra flesta barn kommer att klara testerna, men jag bara undrar hur de barn som inte blir godkända blir påverkade av detta. Tyvärr så finns det i varje elevgrupp barn som av en aller annan orsak inte kommer att bli godkända. Himla orättvist tycker jag!!

Nu ska jag hacka med saxen i håret...få se hur snygg jag blir =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0