Better in times

Tänk vad tråkigt det skulle vara utan musik. Med hjälp av musik går det mesta lättare och många gånger kan musik ha en lugnande eller kanske till och med uppiggande inverkan. Min musiksmak är relativt bred. Gillar att lyssna på det mesta och vad jag lyssnar på är beroende på mitt humör. När jag känner mig arg blir det ofta "gung"rock typ Metallica eller Deep Purple på hög volym. Samma när jag städar, men då lyssnar jag också gärna på Bon Jovi- De senaste två åren har jag lyssnat mycket på Nightwish, men också på gamla 70-tals godingar typ The Sweet, The Rubettes, Creedence Clearwater Revival. När jag är ledsen eller tycker synd om mig själv ljuder rummet av musik typ Sarah Brightman eller Andrea Bocelli. I samband med den sortens musik hittar man mig ofta liggande på soffan. Ibland förundras jag över sångarnas otroliga röster, vilka toner de når. Lyssna till exempel på Leona Lewis och hennes låt Better in times. I mitt tycke en otrolig sångerska och trots att det är en "ledsen" låt så är det också en höjdarlåt.
Ja, Better in times....Tiden läker alla sår..ja så sägs det, men jag vet att det inte är sant. Tiden gör endast att du lär dig att leva med de sår du en gång fått. Du lär dig att hantera livet på ett uthärdigt sätt...men såret finns kvar för alltid.

> Ja jag vet, jag har en massa sorg inne i mig =/  />Under ett par veckors tid har jag känt mig lite nere. Jag vet inte riktigt orsaken till mina känslor, men vet att de är lättåtkomliga och svåra att ignorera och jag försöker att hantera dem så att det inte går ut över någon annan. För det mesta lyckas jag nog, men ibland bubblar det liksom över. Jag är i alla fall väldigt glad över att jag har det arbete jag har. Jag älskar jobbet med "mina ungar" och får inte så ycket tid över till att grubbla, känna mig nere och deppig. Det är full fart från morgon till kväll och sedan är det dags att sussa...och förhoppningsvis blir det Better in times. Nu är det dags att krypa ner i bädden.


Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

Alla har vi på något sätt ett förhållande till musik och som du säger är det humöret som väljer vilken musik man vil lyssna till. I min blogg brukar jag tänka på vad det är jag skriver om och välja därefter ibland blir tvärtom att musiken bestämmer vad jag ska skriva om =)



Det är jobbigt när man känner sig som du just känner dig.Håller med om att åren inte läker såren man blir bara bättre med åren på att hantera det, men så pyser det ut lite och man känner återigen det man inte vill känna men borde göra något åt men vet inte hur eller vad

Kram

Ann-Catrin

2010-01-31 @ 20:34:48
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0