Det är där allt det konstiga händer...eller kanske fötter???

Då har ännu en förvirrad onsdag förflutit utan att allt det där som jag planerade att hinna med blev gjort. Onsdagar kunde vara möjligheternas dag. Ja möjligen..om inte OM fanns, för alltid är det något annat viktigt som måste göras först. Egentligen är det samma sak med måndagar..då skulle vi också har möjlighet till att uträtta och hinna med massor...men samma händer där..alltid kommer något ändå viktigare emellan.
Välkommen till skolans värld! Det är där allt detta konstiga händer.

Ideérna och inspirationen flödar.Nya direktiv och nya förväntningar. Planer ska revideras och det ska skrivas nya. Skriftliga omdömen, numera betygsliknande vilket det absolut inte fick vara för bara någon tid sedan. Arbetsplaner, utvecklingsplaner, områdesplaneringar och individuella utvecklingsplaner..planer, avprickningsscheman och muntliga och skriftliga tester...You name it. Det är så otroligt mycket och i en sådan hastighet så...summan av det hela blir ingenting! Projekten och möten avlöser varandra, det känns som om någon fått panik och nu, allra helst NU ska allt hända och det på en gång! Samtidigt som allt det där ska göras så förväntas vi också ha lektioner och inte bara en utan fyra, fem varje dag. Dessa ska naturligtvis också vara väl förberedda och helst också roliga och spännande. Förutom att genomgången/ introduktionen ska locka till lärande, så ska också alla tjugofyra elever ha individuellt anpassade arbetsuppgifter. Inte hjälper det att jag tidigarelagt min arbetsdag och numer börjar kl. sju. Det är fullt ös ända fram till sexton och ibland sjutton. På väg till bilen funderar jag ibland...hallå, vart är väskan på väg med mig... Väskan som är välfylld med läsuppgifter eller böcker att rätta, för allt sådant får man göra hemma. Just nu fyller de nationella proven och matematikprojektet hela min hjärna. Väl hemma sätter jag upp en plan på det jag ska hinna med ikväll..efter middag och disk.

Vad händer?. Jag somnar på soffan och tröttheten kom emellan.. Trots allt..Jag älskar mitt jobb. Undras just om det finns något botemedel??


Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

;D Bra beskrivning på vårt jobb man kan väl säga "mitt i prick" och det konstiga är att man ändå älskar att vara lärare. Har aldrig ångrat mitt val bara att jag inte gjorde valet tidigare =)

Kram

Ann-Catrin

2010-01-31 @ 20:39:51
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0