Flytande jullovsdagar, lagom mycket och lagom länge =)

Känner att det är dags att börja bli lite mer aktiv. Hittills har jullovsdagarna enbart flytit på och jag har i princip inte gjort något mer än andats. Skönt kan säkert många tycka, och det är det också till en viss gräns. Men då gränsen är nådd är det inte längre skönt utan enbart tråkigt. Lätt hänt  är att komma in i en "tyck synd om mig" stadie och hamna i en slags tristess som sakta men säkert tär och tar död på all livsglädje. Det gäller att flyta omkring på en bärande våg lagom mycket och lagom länge. < br />

Jag har alltid varit en mycket aktiv person. Märk då att jag inte sätter ett likamedtecken mellan aktiv och sportig/träningsbenägen. Nej, jag har aldrig gillat att träna eller utöva någon slags motion. Aktiv för mig har istället varit att jag haft många järn i elden, gjort tusen och en saker och ofta samtidigt...och då har jag mått bra. Dessutom har jag också då av någon anledning fått mer uträttat än om jag haft lagom mycket eller lite att göra. Det är mycket sällan jag blir stressad. Jag gillar utmaningar och visst är det roligt då man klarat en besvärlig uppgift. Förr i tiden handlade mina aktiva dagar mycket om att sköta hus, hem, barn och personliga assistenter samtidigt som jag arbetade heltid på bensinstation eller senare då jag pluggade till lärare . Idag har jag så väldigt mycket "Över-tid"...alltså tid över och inget att göra, OM och då jag inte vill. Denna "Över-tids" tid använder jag idag mest till hjärngymnastik och då i form av skolarbete, lektionsplaneringar, övervinna problem och hantera utmaningar i skolvärlden. Tänk vilken tur jag har som får vara aktiv och då ibland varva ner genom att lyssna på bland annat Nightwish

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0