Lätt att vända på dygnet när man är ledig ett längre tag.

Vaknade på soffan för ganska exakt en timme sedan. Blev trött efter att ha sett Robinson och bara kände för att dra en filt över mig och slumra ett tag. Det är så varmt och skönt i stugan, trots att det är över -20 grader utomhus. Vi har eldat hela dagen, både i vedspis och öppen spis. Spisarna tillsammans med värmeljus sprider en mysighet som gör att man bara vill kura ihop sig och gosa med en skön filt. Värmen i sin tur sprider en slags sömnighet som jag bara upplever här i stugan. Och just nu har jag privilegiet att få slumra och sova precis när jag vill. Om en vecka börjar jag jobba igen...och då blir det andra bullar.
Men nu är det dags att sussa. God natt, sov gott.


Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

Visst är det skönt att man någon gång får vända upp och ner på dygnet =) Har gjort det nu i några dagar då vi, BeA ocg jag, varit úpp till Piteå. Nu är jag åter här nere i Stockholm och ska försöka komma på rätt köl igen innan allvaret börjar igen. Kram Ann-Catrin

2010-01-05 @ 18:22:34
URL: http://ambivalentabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0