Shit happens..kan man säga

I morse gick jag och la mig då andra steg upp... Ja i det närmaste i alla fall. Och allt bara för att jag tror att jag behövs. Ja, jag vet att jag behövs, men kanske inte på det viset som jag kanske trodde. Jag måste lära mig att släppa taget och inse att jag bara behöver ta hand om mig själv. Men som jag skrivit förut "man lär sig genom att göra och gärna då genom misstag " Learning by doing, om man så vill eller inte. Det knäppaste med det hela är att jag tiden innan igår kväll höll på att försöka vända tillbaka dygnet till lite mer normalt och .....nu är det redan mitt i natten och jag är pigg. Det blir alltså till att starta om på nytt.


Erfarenheter skaffar man sig hela tiden och ibland kan man undra om saker och ting hade varit annorlunda om man valt på något annat sätt. Bland annat läste jag i min kompis blogg hennes inlägg om minnen från hennes ungdomstid. Hon gjorde saker som jag med halvt hjärta önskade att få göra. (erkänner att jag var avundsjuk) En del av mig ville följa med och göra precis samma saker som hon gjorde medan den andra delen var nöjd med det jag hade valt. Många gånger har jag under åren som gått undrat hurdant mitt liv hade varit om jag gjort ett annat val. Jag menar vi hade samma förutsättningar och vi var tillsammans med killar som var kompisar. Vi träffades nästan varje dag och vi hade roligt. En dag gjorde hon slut med sin kille och drog vidare mot nya äventyr. Jag var min kille trogen och vi skaffade hem och familj. Efter nio år splittrades vår familj och sexton år senare fanns bara minnen kvar. Minnen är också bra, men ibland önskar man andra slut.
Oavsett allt så önskar jag dig A-C min vän, fortsatt lycka och kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0