Uppdrag avslut

Snart slut på lördag och jag har liksom inte hunnit känna av dagen. Visst, jag har gjort mer än vad jag vanligtvis brukar göra under en lördag..men missade lördagslugnet. Steg upp före sju i morse. Aromen av kaffe och en sömnig gubbe väckte mig. Vi skulle ut på uppdrag! Vårt uppdrag var att göra avslut, men inte för vår egen del. För min egen del har jag gjort avslut redan för flera år sedan. Nej, denna gång gällde det att hjälpa "min nästa" att gå vidar i livet, att se möjligheterna som finns runt knuten.
Det kändes lite oroligt då vi startade resan. Det var -24 grader här hemma och på vägen var det på sina ställen ändå kallare. Termometen visade -28 och kölden kröp in genom bilrutan. Men som kloka norrlänningar vet vi att ta med oss "tjock- kläderna" ifall att de behövs. Inte roligt att bli ståendes utan varma kläder i kylan. Resan gick bra, vi såg två älgar- en sprang över vägen sekunderna innan vi kom, den andra låg död på vägen och bilen den krockat med låg långt ner i diket. Vid sådana tillfällen är det tur att det är massor av snö. Det såg ut som om bilen bara gjort en "snygg parkering" i djupsnön. Avslutet och avlämningen av resterna gick bra och vi fortsatte vår resa. Vi följde Torneälven och kom så småningom till Haparanda. Väl där uträttade vi några ärenden och åkte sedan över till Finland. Målet var Rajalla och Kapp-Ahl. Väl där blev det några "fynd" och sedan siktade jag in godishavet på Candy world. Jag säger bara Mmmmm..Marabou =) Vi hade också planer att ta en snabbrunda på IKEA, men ångrade oss då vi såg den överfyllda bilparkeringen. Kände oss nöjda med slutfört uppdrag och inhandling. Det var dags att styra kosan hemåt, så vi tog "genvägen" till Kalix och Kinarestaurangen.

Avslutade dagen med att se på Robinsonfinalen. Rätt man vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0