Utkast: Mars 6, 2010

Nu har det gått flera dagar igen sedan jag sist skrev. Detta trots att jag ett antal gånger bestämt mig för att varje dag skriva en rad eller två. Vad är det då som stoppar mig... Känner mig så otroligt tom på ord, trots att orden och tankarna strömmar i mitt inre. Det är som om jag inte har något vettigt alls att skriva. En tråkig en..alltid en och samma tankar..gör hon inget? Och det är väl det som är problemet...jag gör inget! Eller i alla fall väldigt lite och absölut inget spännande eller roligt.

Vad är det som skulle vara roligt eller spännande? Är det roligt och spännande jag är ute efter?

Under en hel vecka har jag bara hunnit med en Norgeresa, en grundlig rengöring av kylskåpet, städat köksskåp, torkat damm i vardagsrum och sovrum och läst och skrivit en sammanfattning av "Baskunskaper i Matematik". Boken är en present från Skolverket till alla Matte piloter ute på skolorna, faktiskt ganska intressant läsning. Sedan har jag ännu en intessant läsuppgift i form av en lärarinformation och en bedömningsanvisning inför de nationella proven. Intressant på så sätt att det är första gången jag ska hålla i ett nationellt prov. Gissar att det blir en hel del jobb med det. Sedan har jag ju förstårs skaffat mig en rejäl förkylning.. Fattar inte hur det gick till eftersom jag knappt träffat några människor under veckan. Några dagar av denna sportlovsvecka har jag ägnat åt att sitta vid  datorn och oroa mig för Frida som haft magsjuka i Norge. Om inte annnat så kan jag konstatera att jag haft ett lugnt sportlov och riktigt längtar till vardagen. Fattar inte riktigt varför jag blir så himla utled på att ha så lite att göra..Varför kan jag inte bara njuta av ledighet? Borde kanske skaffa mig ett fritidsintresse eller åtminstone skriva klart min bok.

Förresten läste i tidningen om Mansten och Styrman, två fanatiska män som är på G att skaffa sig ett fritidsintresse - ett eget parti "Rädda vården". De ville ha in förslag på "dugliga och rätta kanidater" som på ett hedersvärt sätt skulle kunna fullfölja Rädda vårdens uppdrag. Jag har ett förslag på en passande kandidat, T Junkka. Inte för att jag respekterar honom, utan för att jag anser han tillhör samma kleti och pleti som Mansten och Styrman - maktmissbrukande dj..lar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0